Με πρωτοβουλία του Βουλευτή κου Παναγιώτη Κουρουμπλή, κατατέθηκε ερώτηση στη Βουλή προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κο. Δημήτρη Ρέππα, με τη συνυπογραφή των Βουλευτών των νομών Αιτωλοακαρνανίας, Άρτης, Ιωαννίνων και Πρεβέζης. Θέμα της ερώτησης η «επίσπευση των διαδικασιών για την κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου Αθηνών-Πατρών, Αντιρρίου-Ιωαννίνων και της παράκαμψης Αμβρακίας-Ακτίου». Η ερώτηση του κου Κουρουμπλή διατυπώνεται ως ακολούθως:
Είναι γνωστό ότι περισσότερους νεκρούς έχουμε στην χώρα μας εν καιρώ ειρήνης, παρά εν καιρώ πολέμου. Αυτή είναι μια θλιβερή διαπίστωση για τα οδικά ατυχήματα που γίνονται κάθε χρόνο στο εθνικό αλλά και επαρχιακό οδικό δίκτυο. Τα νούμερα μιλούν από μόνα τους. Για το οδικό δίκτυο που συνδέει την πρωτεύουσα με την Αιτωλοακαρνανία και ειδικότερα για τον άξονα Αντιρρίου-Ιωαννίνων, το 2008 είχαμε απο τροχαία ατυχήματα 262 ελαφρά και βαριά τραυματισμένους και 44 νεκρούς, ενώ για το έτος 2009 είχαμε 187 ελαφρά και βαριά τραυματισμένους και 51 νεκρούς. Σημειωτέων ότι συγκρινόμενο με τα υπόλοιπα εθνικά δίκτυα της χώρας είναι το πιο θανατηφόρο οδικό δίκτυο.
Δεν είναι δυνατόν σε ένα σύγχρονο Ευρωπαϊκό κράτος και σ΄ ένα από τα πιο πολυσύχναστα οδικά δίκτυα να έχουμε κάθε χρόνο τέτοιο αριθμό νεκρών και τραυματισμένων. Εκτός από τη βελτίωση της οδηγικής μας συμπεριφοράς και παιδείας, το Κράτος θα πρέπει να σκύψει σοβαρά πάνω από την «πληγή» της έλλειψης υποδομής των εθνικών οδικών αρτηριών.
Εν συνεχεία ερωτάται ο κος Υπουργός,
Σε τι συγκεκριμένα μέτρα επίσπευσης των διαδικασιών (απαλλοτριώσεις, αδειοδοτήσεις και οριστικούς σχεδιασμούς) και μέσα σε ποιο χρονικό ορίζοντα θα προχωρήσει η Κυβέρνηση στην κατασκευή του νέου αυτοκινητοδρόμου Αθηνών-Πατρών και Αντιρρίου-Ιωαννίνων και της παράκαμψης Αμβρακίας-Ακτίου, προκειμένου να περιοριστούν:
α) τα τροχαία ατυχήματα με πελώριο κόστος σε ανθρώπινο και σε υλικό κεφάλαιο και
β) να αποκτήσει η περιοχή ένα οδικό δίκτυο που θα συμβάλει στην ανάπτυξη της;
Είναι γνωστό ότι περισσότερους νεκρούς έχουμε στην χώρα μας εν καιρώ ειρήνης, παρά εν καιρώ πολέμου. Αυτή είναι μια θλιβερή διαπίστωση για τα οδικά ατυχήματα που γίνονται κάθε χρόνο στο εθνικό αλλά και επαρχιακό οδικό δίκτυο. Τα νούμερα μιλούν από μόνα τους. Για το οδικό δίκτυο που συνδέει την πρωτεύουσα με την Αιτωλοακαρνανία και ειδικότερα για τον άξονα Αντιρρίου-Ιωαννίνων, το 2008 είχαμε απο τροχαία ατυχήματα 262 ελαφρά και βαριά τραυματισμένους και 44 νεκρούς, ενώ για το έτος 2009 είχαμε 187 ελαφρά και βαριά τραυματισμένους και 51 νεκρούς. Σημειωτέων ότι συγκρινόμενο με τα υπόλοιπα εθνικά δίκτυα της χώρας είναι το πιο θανατηφόρο οδικό δίκτυο.
Δεν είναι δυνατόν σε ένα σύγχρονο Ευρωπαϊκό κράτος και σ΄ ένα από τα πιο πολυσύχναστα οδικά δίκτυα να έχουμε κάθε χρόνο τέτοιο αριθμό νεκρών και τραυματισμένων. Εκτός από τη βελτίωση της οδηγικής μας συμπεριφοράς και παιδείας, το Κράτος θα πρέπει να σκύψει σοβαρά πάνω από την «πληγή» της έλλειψης υποδομής των εθνικών οδικών αρτηριών.
Εν συνεχεία ερωτάται ο κος Υπουργός,
Σε τι συγκεκριμένα μέτρα επίσπευσης των διαδικασιών (απαλλοτριώσεις, αδειοδοτήσεις και οριστικούς σχεδιασμούς) και μέσα σε ποιο χρονικό ορίζοντα θα προχωρήσει η Κυβέρνηση στην κατασκευή του νέου αυτοκινητοδρόμου Αθηνών-Πατρών και Αντιρρίου-Ιωαννίνων και της παράκαμψης Αμβρακίας-Ακτίου, προκειμένου να περιοριστούν:
α) τα τροχαία ατυχήματα με πελώριο κόστος σε ανθρώπινο και σε υλικό κεφάλαιο και
β) να αποκτήσει η περιοχή ένα οδικό δίκτυο που θα συμβάλει στην ανάπτυξη της;
Την ερώτηση συνυπογράφουν οι Βουλευτές των νομών Αιτωλοακαρνανίας, Άρτης, Ιωαννίνων και Πρεβέζης κ.κ. Μακρυπίδης Ανδρέας, Γιαννακά Σοφία, Τσιρώνης Δημήτριος, Στασινός Παύλος, Παντούλας Μιχάλης, Αργύρης Βαγγέλης, Οικονόμου Αθανάσιος και Παπαχρήστος Ευάγγελος.