deyan_1Το τελευταίο διάστημα έχει δημιουργηθεί μεγάλος θόρυβος και γίνεται πολλή συζήτηση για τους εκκαθαριστικούς λογαριασμούς της ΔΕΥΑΝ.

Για να ξεκαθαρίσουν τα πράγματα και να υπάρξει πλήρης ενημέρωση θα παραθέσω επακριβώς ορισμένα αριθμητικά στοιχεία που δεν επιδέχονται την παραμικρή αμφισβήτηση από κανέναν.

Συγκεκριμένα από τον τελευταίο λογαριασμό του 2011:

1) Μπήκαν τα πάγια ύδρευσης 3€ σε κάθε λογαριασμό και αποχέτευσης 5€ σε όσους έχουν  αποχέτευση

2) Αυξήθηκε κατά 4 λεπτά το κ.μ. για το νερό.

Το πάγιο ύδρευσης επιβαρύνει το λογαριασμό κατά 13,56€ το χρόνο για όσους δεν έχουν αποχέτευση δηλ. έχουμε μια επιβάρυνση με 1€ περίπου το μήνα.

Για όσους έχουν και αποχέτευση η επιβάρυνση είναι 38,12€ το χρόνο δηλαδή λιγότερο από 3,20€ το μήνα.

Αυτά το δύο πάγια αντιστοιχούν στο ποσό  αποπληρωμής του δανείου των 600.000€ που πήρε η ΔΕΥΑΝ για να πληρώσει το ΦΠΑ του έργου της αποχέτευσης.

Αν δεν παίρναμε αυτό το δάνειο, το έργο της αποχέτευσης θα είχε απενταχθεί  και η πόλη θα επέστρεφε το ποσό της επιχορήγησης των 8.000.000€ στο Ταμείο Συνοχής.  Ποιο είναι προτιμότερο για μας : να πληρώσουμε  3,2€ το μήνα για 2 χρόνια ή να επιβαρυνθεί η πόλη με  8.000.000€;

Επαναλαμβάνουμε ότι το δάνειο είναι για 2 χρόνια (έως τον Οκτώβριο του 2013) και μετά την αποπληρωμή του δεν θα υπάρχει η επιβάρυνση των 3,2 € ανά μήνα.

Το νερό αυξήθηκε κατά 4 λεπτά το κ.μ. (από 0,30 πήγε 0,34).

Τόσο το πάγιο όσο και η αύξηση κατά 4 λεπτά ανά κ.μ άρχισαν από το τέλος του 2011. Έχουν δηλαδή εκδοθεί με τις νέες τιμές μέχρι σήμερα δύο εκκαθαριστικοί λογαριασμοί και ένας έναντι. Το γεγονός ότι κάποιοι επέλεξαν να σηκώσουν το θέμα τώρα προκαλεί  προβληματισμό στον καθένα μας.  Παρουσιάζουν δηλαδή τον τελευταίο λογαριασμό ως τον πρώτο με τις τιμές της  νέας τιμολογιακής πολιτικής γεγονός που δεν είναι αλήθεια.

Η εξαμηνιαία επιβάρυνση από την αύξηση των 4 λεπτών ανά  κ.μ. φαίνεται στον παρακάτω πίνακα:

1. ΕΞΑΜΗΝΙΑΙΑ         2. ΑΥΞΗΣΗ        3. ΑΥΞΗΣΗ

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ     ( ΜΟΝΟ ΥΔΡΕΥΣΗ)  (ΥΔΡ. & ΑΠΟΧ/ΣΗ)

30κ.μ.

2,5368 €

4,0128 €

50κ.μ.

4,228 €

6,688 €

80κ.μ.

6,7648 €

10,7008 €

100κ.μ.

8,456 €

13,376 €

120κ.μ.

10,1472 €

16,0512 €

 

Δηλαδή ένα νοικοκυριό με μεγάλη κατανάλωση, 120 κ.μ το εξάμηνο, θα επιβαρυνθεί με 80 λεπτά το μήνα χωρίς αποχέτευση και με 1,3 € το μήνα αν έχει και αποχέτευση.

Για να κατανοήσει κάποιος την αναγκαιότητα αυτής της αύξησης πρέπει να γνωρίζει ότι:

Το σύνολο των ζημιών χρήσεως της ΔΕΥΑ Ναυπάκτου έως και το 2010 είναι 2.318.429,19 €. Το σύνολο των ζημιών χρήσεως της ΔΕΥΑ Αντιρρίου έως και και το 2010 είναι 573.255,21 € . Συνολικά δηλαδή οι ζημίες των δύο εταιρειών στο τέλος του 2010 ανέρχονται σε 2.891.684,40. Να σημειώσουμε ότι η ΔΕΥΑ Αντιρρίου από 1-1-2011 έως 31-08-2011 που συγχωνεύθηκε με τη ΔΕΥΑ Ναυπάκτου πραγματοποίησε ζημιές ύψους 127.901,45 €.

Ας δούμε όμως πιο αναλυτικά πως διαμορφώνονταν οι ζημιές των δύο εταιρειών το 2009 και το 2010, δηλαδή τα δύο τελευταία χρόνια πριν αναλάβουμε ως δημοτική αρχή.


2009

2010

Σύνολο

Ζημιές ΔΕΥΑ Ναυπάκτου

530.000€

662.964€

1.192.000€

Ζημιές ΔΕΥΑ Αντιρρίου

87.000€

53.736

131.000€

Σύνολο Ζημιών

617.000€

716.700€

1,323.000€





 

Το 2011, πρώτος χρόνος της δικής μας διοίκησης,  με τα μέτρα που λάβαμε (μείωση δαπανών, οργάνωση προμηθειών και υπηρεσίων κ.α.) η ενιαία πλέον ΔΕΥΑ Ναυπακτίας είχε σύνολο ζημιών χρήσεως 150.000 παρόλο που αναλάβαμε και τη συντήρηση επιπλέον των δικτύων του πρώην Δήμου Χάλκειας  Περιορίσαμε δηλαδή τις ζημιές κατά 566.000€ τουλάχιστον.

Ρωτάμε τον κάθε καλοπροαίρετο δημότη. Μπορούσαμε να αφήσουμε την ΔΕΥΑΝ να λειτουργεί με αυτό το ρυθμό ετήσιων ζημιών ; Ανεπιφύλακτα όχι. Έπρεπε να πάρουμε μέτρα για να προλάβουμε την κατάρρευση. Με πια χρήματα θα πλήρωναμε τη ΔΕΗ, τους εργαζόμενους, τις προμήθειές της, τη συντήρηση των δικτύων, τις βλάβες κλπ ;

Ακόμη και σήμερα παρά τα μέτρα που πάρθηκαν, υπάρχει πρόβλημα ρευστότητας και ο κίνδυνος να γίνουν διακοπές ηλεκτροδότησης υπαρκτός λόγω χρέους της ΔΕΥΑ Αντιρρίου προς τη ΔΕΗ ύψους 111.614,12€.

Η τιμολογιακή μας πολιτική έλαβε υπόψη και τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες που πλήτονται ιδιαίτερα στην σημερινή κρίση. Αναφερόμαστε στους Μακροχρόνια άνεργους  και οικονομικά αδύναμους

Για τις κατηγορίες αυτές δεν έγινε καμία απολύτως αύξηση. Έμειναν οι τιμές που υπήρχαν.

Για να διευκολυνθούν όλοι οι δημότες ανεξαιρέτως που χρωστούσαν στην ΔΕΥΑΝ, δόθηκε η δυνατότητα διακανονισμού του χρέους τους μέχρι δώδεκα (12) μηνιαίες δόσεις.

Είναι προφανές ότι οι απλοί άνθρωποι δεν γνωρίζουν την τραγική πραγματικότητα που υπάρχει με τα οικονομικά και τα οργανωτικά προβλήματα της ΔΕΥΑΝ. Κάποιοι στο παρελθόν έκαναν πολιτική σε βάρος του μέλλοντος της εταιρείας και των δημοτών στέλνοντας το λογαριασμό της φαύλης πολιτικής τους στους επόμενους. Το ίδιο άλλωστε γινόταν και στην Κεντρική Διοίκηση. Έτσι φτάσαμε στο σημερινό αδιέξοδο ως χώρα και ως Αυτοδιοίκηση.  Υπάρχουν όμως και αυτοί που γνωρίζουν τα πράγματα αλλά προτιμούν να θυσιάζουν το μέλλον του Δήμου στις μικροπολιτικές τους φιλοδοξίες. Προτιμούν ακόμα και σήμερα που η κρίση έχει κορυφωθεί να χρησιμοποιούν τον ανέξοδο λαϊκισμό προκειμένου να φανούν αρεστοί. Δεν είναι όμως χρήσιμοι στην κοινωνία. Χύνουν κορκοδύλεια δάκρυα, αλλά τόσο χρόνια δεν έκαναν το παραμικρό για την ύδρευση των δυτικών περιοχών της πόλης που σε συνθήκες καύσωνα δεν έχουν σταγώνα νερό.

Παραλάβαμε ένα υπερχρεωμένο Δήμο Ναυπάκτου και μια ΔΕΥΑΝ σε κατάρρευση στις πιο δύσκολες συνθήκες κρίσης που περνάει η χώρα. Είμαστε υποχρεωμένοι να πάρουμε μέτρα ανόρθωσης και των δύο φορέων στη δυσμενέστερη οικονομική συγκυρία για όλους.

Αν δεν στεκόμασταν υπεύθυνα απέναντι στους δημότες μας σήμερα δεν θα είχαμε νερό να πιούμε. Αυτό δεν είναι καθόλου υπερβολή.

Με ειλικρίνεια, με γνώμονα το συμφέρον του δημότη, με γνώση της σκληρής, αδυσώπητης και πρωτόγνωρης οικονομικής δυσπραγίας όλων, αποφασίσαμε στο Δ.Σ. της ΔΕΥΑΝ να φανούμε χρήσιμοι στους δημότες. Δυστυχώς, δεν υπήρχε κανένα περιθώριο να παριστάνουμε τους αρεστούς, όπως οι άλλοι μέχρι τώρα, γιατί η ΔΕΥΑΝ είχε κυριολεκτικά βουλιάξει. Το άμεσο μέλλον θα δικαιώσει την αντιμετώπιση της κατάστασης που παραλάβαμε και χειριστήκαμε με τόλμη και αποφασιστικότητα.

Κωνσταντίνος Σταυρόπουλος

Πρόεδρος ΔΕΥΑΝ

Υ/Γ 1. Όπου υπάρχουν λογαριασμοί που ξεφεύγουν από τα συνηθισμένα επίπεδα κατανάλωσης, είναι απαραίτητο ο καταναλωτής να πάρει την ένδειξη του υδρόμετρου, να ελέγξει τυχόν διαρροές και να απευθυνθεί στην υπηρεσία, για να γίνει έλεγχος για τυχόν λάθη. Είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε πληροφορία ή διευκρίνιση.